inmyhat

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Efter tårar kommer ...

Av Mrs M Mo - 25 juli 2011 10:35

Väder: soligt - faktiskt! Inte helt sommarvarmt, om ni frågar mig, men dock ...!




Status: post-depression, skulle man kunna säga ... så lätt tårar kommer ... för allt & inget ... när det liksom finns legitimitet att vara sorgsen ... Utöya bidrog alltså ... och allt annat odemokratiskt som händer ... långt telefonsamtal i natt bidrog till ofrivilligt nattsudd ... man kan nästan se spår i golvet där jag har gått ... nåväl, det blev lång sovmorgon ... när jag väl hade blundat ...



Aktivitet: 1) inte just nå't ... ja, lite små-plock i kök och så ... men, annars inte just någonting alls ... HÄRLIGT!, 2) skjuts av son till jobb-coach (är det idag han ska få jobb?), 3) skriva, skriva, skriva, 4) sortera mer papper, 5) planera för vad jag ska göra när jag har gjort allt som står på min att-göra-lista ...



Dagens outfit: idag behöver jag vara kokett i mitt yttre ... för att liksom stärka min självkänsla ... basker ... Visst ger kvinnor med basker ett intryck av JÄVLAR ANAMMA? Eller tja, kanske inte om man går omkring i snöslask med en grå överrock och i var hand en kasse från ICA och så som pricken över i ... just en så'n där blå-grå trist basker ... just i det läget är det väl inte så mycket energi, men kolla in bilderna här nedan ... ÅH, SÅ LÄCKERT, VA'? Så här skriver i alla fall WIKIPEDIA om just "basker": " ... mjuk, rundkullig mössa utan skärm, ofta av filt. Ordet 'basker' kommer ursprungligen från Baskien i norra Spanien. En mössa av denna typ benämns dock inte basker utan 'txapel' (på baskiska) eller 'boina' (på spanska/katalanska/portugisiska) i de aktuella regionerna. Baskermössan har använts av många militära enheter och av polisstyrkor i olika länder. I vissa länder förknippas den med elittrupper."



//Mrs Mo



   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs M Mo - 5 augusti 2011 09:36


... Thank God It's Friday ...   Väder: soool! Men, grå-väder hotar, säger de ...   Status: groggy ... försöker få till mitt liv, men hur jag än vänder mig har jag XX bak ... och jag blir snurrig av allt som måste ordnas ... lite lagom stress ...

Av Mrs M Mo - 4 augusti 2011 08:36


... en helt vanlig torsdag ... eller ...   Väder: soool! Ja, det är bara att kopiera de tidgare dagarnas väderstatus, för den verkar ha kommit för att stanna! Vaknade mycket tidigt i morse och hörde tidningsbudets bil ... och det lät som om han k...

Av Mrs M Mo - 3 augusti 2011 09:13


... hääärligt! Ja, det är just vad det är! Minns att jag tyckte annorlunda nyss (förra helgen, t ex ...) - men, nu är allt TOPPEN!   Väder: soool! Har vi en prenumeration "on-going"? Bra!   Status: tack, bara fint!   Aktivitet: 1) skriva,...

Av Mrs M Mo - 2 augusti 2011 15:10


... sol i hjärta - sol i sinne ...   Väder:       Status:     Aktivitet:  bland annat ...                            ... ja, och lite till ...       Dagens outfit: så här ska det se ut ... varken mer eller mindre ... precis perfekt! ...

Av Mrs M Mo - 1 augusti 2011 07:47


... ha, ha, ha ... som om det inte vore "been there - done that" ... aja, skam den som ger sig ... dags för lite fix ... sedan ta mig till skolan i jakt efter ett intyg ... ska söka legitimation hos Skolverket idag ... i hatt ... ha, ha, ha ...   ...

Presentation


IN MY HAT

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många hattar äger du?
 Inga alls (keps räknas INTE!!!)!
 1-2
 3-4
 5-6
 7-8
 9-10
 Fler än 10, som jag har i hattaskar!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards