inmyhat

Alla inlägg under juli 2011

Av Mrs M Mo - 22 juli 2011 15:42

Väder: fy 19, vilket oväder i natt! Vaknade av muller och fick delta i ett fyrverkeri av Guds nåd följt av regn som man inte önskar någon tidningsutdelare att få uppleva (jag såg han som kom förbi här hos oss, men det var lite fusk för han hade ju bil) ... men, nu skiner solen och jag ska besöka trädgården strax ...


Status: tja, mör fortfarande, men jag borde nog gå och ta prover en vända ... bara för att kolla läget. Hb kan ju inte vara så bra, om man känner så här ...


Aktivitet: 1) pratat i telefon, 2) skriva, skriva, skriva, 3) lagat värsta nyttiga grönsaks-woken till sonen som snart ska få ugnsbakad lax till (jo, jag får nog godkänt idag!), 4) bör åka & hälsa på föräldrarna en stund, men har svårt att dra sonen från hans dator (och han SKA med), 5) trädgårdsfix ... kanske ... eller bara -häng


Dagens outfit: idag känner jag för något extraordinärt, gärna med jordgubbar ... (åh, det påminner mig om att jag ska försöka köpa några jordgubbar och fixa till nå'n smarrig efterrätt också  ... då kanske jag får MVG som mamma idag!?


 


//Mrs Mo

Av Mrs M Mo - 21 juli 2011 08:51

Väder: idag stämmer prognosen överens med verkligheten. JA, DET REGNAR!


Status: mör! Har ont på ställen jag inte visste fanns! Kettlebells is DA SHIT, verkar det som ... 


Aktivitet: 1) har skrivit, skrivit, skrivit, 2) ska hämta DN och koka en kopp cinnamon-/apple-tea, 3) har utlovats hjälp med pärm-sortering idag så vi blir av med det där någon gång då ..., 4) måste börja på uppsatsen ... bara man kommer igång ... så är man på väg!


Dagens outfit: ja, vad säger man ...




Vad gör ni när det regnar?


//Mrs Mo 

Av Mrs M Mo - 20 juli 2011 21:32

Väder: solen sken de två timmar jag var ute idag!


Status: öm i rumpan av all träning med kettle-bells! Är det bra status, eller ...?


Aktivitet: 1) lååång promenad, 2) funderingar över näringstillförseln för hemmavarande sonen: ska han få mat idag eller ..., 3) häng, 4) bakade piroger, 5) hälsade på mor & far, 6) skriva, skriva, skriva ...


Dagens outfit: ja, idag var det svårt ... skulle jag ta en liten liten liten sak ... eller kanske något mer storvulet ... eller kanske rent av något helt crazy ...? 
Vad tycker du? 

   



//Mrs Mo  

Av Mrs M Mo - 18 juli 2011 10:42

Ny vecka! Nya planer!


Vädret: regn! Massor av regn!


Status: post-sorg! Ja, ni vet hur det kan vara ... så där så man känner att man får gå runt i lera och sörja ... tungt ... men, efter depp-dag, kan det väl f-n inte bli sämre ... 


Aktivitet: 1) handla toa-papper (ja, alltså ...), 2) fixa frukost till yngsteman (han är inte bortskämd med sån't nu-för-ti'n, så jag får försöka flirta lite ...), 3) köpa kettle-bells, 3) träna (ha, ha, ha ...)


Dagens outfit: ja, så det är då bara att säga ADJÖ till allt vad snaskigheter är ... så detta är en hyllning till mitt förra liv, kan man säga ... jag ACCEPTERAR det som var ... och ser framåt nu ... NYA TAG! Kan tänka mig att ha en party-dag/vecka någon gång i framtiden, men tills dess får det bli ändring ...


 


//Mrs Mo

Av Mrs M Mo - 14 juli 2011 09:32

... PANG!


Väder: hm, soligt moln-väder! Det blåser faktiskt ute idag! Rejält! Ska det regna?


Status: kunde ha varit bättre!


Aktivitet: 1) skriva, 2) fixa trädgård ... lite till, 3) fixa huset ... mycket mer!!!


Dagens outfit: trots blåsten, tror jag att det får bli den här ...


 


... sofistikerat cool! Behöver den idag: visst är det så  att det vi har på oss ger oss också en känsla ... bär vi något sunkigt, så blir vi lite "låga" ... bär vi något "smashing" så sträcker vi på ryggen och "äger" ...


//Mrs Mo

Av Mrs M Mo - 13 juli 2011 07:13

Väder: Solig morgon! Enligt rapporterna skulle det vara mulet, men ...


Status: Efter en låg dag, känner man sig alltid piggare. Men, hur pigg är jag egentligen? Orkar jag fixa allt idag då ... eller ...? Vore skönt!


Aktivitet: 1) Tvätt, 2) plock, 3) bädda rent, 4) sortera papper in i pärmar (eeevighetsjobb, tycks det ...), 5) skriva, skriva, skriva, 6) laga mat (idag också) till hemmavarande sonen, 7) plocka körsbär och koka nå't (saft/sylt/marmelad) ...


Dagens outfit: nå't praktiskt och inte så "här-kommer-jag", eller vad tycker ni?


  


Ganska trist, om ni frågar mig! Men, så där lagomt anonym för idag!


//Mrs Mo

Av Mrs M Mo - 12 juli 2011 14:33

Väder: hm, helt ok! Sol? Sisådär ...


Status: Zzzombie-status idag ... med lite snurr ...


Aktivitet: Kontorssysslor o vanligt "häng". Här blir det middag idag! Yeah! Spättafilé till sonen, med potatis o majs o spenat! Nyttigt!


Dagens outfit: Den här gula "lilla" saken får stå för min status idag: lite snurrig, typ zombie-lik! 


 


//Mrs Mo

Av Mrs M Mo - 11 juli 2011 17:51

... bortblåst som en hatt för vinden ...


Väder: Toppen! Lite trevande i förmiddags, men nu: inget att klaga på! SOOOL!


Status: Två dagar utan socker: TOPPEN! 


Aktivitet: Razzel med arbetssökande son och studieansökande son! Nu klart! Ska ut i trädgården en kvart eller två nu och sluta sitta här med er!


Kan det här vara dagens outfit, månne?


 


Kännde för något riktigt "sparkling" idag, faktiskt! Vad tycks?



//Mrs Mo

Presentation


IN MY HAT

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många hattar äger du?
 Inga alls (keps räknas INTE!!!)!
 1-2
 3-4
 5-6
 7-8
 9-10
 Fler än 10, som jag har i hattaskar!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards